Digitalisering en data-gestuurd werken in de toeristische sector

Datum van item

24 januari

Event location: Hotelschool Maastricht

Hele dag -

Informatie over de bestedingen van gasten en bezoekers, maar ook informatie over boekingen, het weer, evenementendata, etc, kent een grote diversiteit en zit op veel verschillende plaatsen.

Fingerspitzengefuhl en ondernemerservaring

Weten wanneer je meer of minder dient in te zetten qua inkopen of personeel om meer omzet te krijgen in je hotel, restaurant, B&B, attractiepark, etc.

Tegenwoordig zijn er digitale tools die je als ondernemer kunnen steunen om nog veel meer profijt te halen uit informatie die je al hebt (kassagegevens, voorkeuren of wensen van klanten/bezoekers) of waaraan je makkelijk kunt komen (weerbericht, evenementen, verkeersinformatie). Deze informatie wordt kortweg data genoemd en is goud waard voor jouw bedrijf.

Op 24 januari 2022 kun je kennis halen tijdens een masterclass voor de toeristische sector over de wijze waarop je data kunt gaan gebruiken om meer omzet te behalen of om helder te krijgen waar nieuwe businesskansen voor jouw bedrijf liggen. Locatie is de Hotelschool in Maastricht.